Ofertas de trabajo
Convocatoria del proceso de selección para cubrir el puesto de trabajo de Técnico/a de Finanzas del Instituto de Estudios Espaciales de Cataluña
El Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) se estableció en febrero de 1996 como una fundación privada sin ánimo de lucro (NPO) para fomentar la R+D en el espacio dentro de Cataluya. El IEEC es un instituto de investigación que estudia todas las áreas de conocimiento y tecnologías aplicadas al sector espacial y a las ciencias espaciales, incluidas la astrofísica, cosmología, ciencia planetaria, observación de la Tierra, navegación y la ingeniería espacial. Su misión es impulsar las fronteras de la investigación espacial desde los ámbitos científico y tecnológico para el máximo beneficio de la sociedad. Asimismo, hay que señalar que la Fundación se encuentra adscrita a la Generalitat de Cataluya y forma parte de su sector público institucional por el hecho de que la Generalitat tiene participación mayoritaria en la entidad.
Introducción
L’objecte d’aquesta convocatòria és el procés de selecció d’un candidat per ocupar el lloc de treball de Tècnic/a de Finances adscrit a l’Oficina de Finances de l’Àrea de Gestió/ Gerència de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya.
Descripción del trabajo
- Llocs de treball a cobrir: 1. Tècnic/a de Finances.
- Grup professional: Grup professional I. Personal de direcció, gestió, administració i serveis.
- Categoria professional: Tècnic/a de Gestió
- Jornada laboral: 37,5h setmanals
- Ubicació lloc de treball: Actualment a Barcelona (C/Gran Capità, 2-4, Edifici Nexus, pl.2 despatx 201 08034 Barcelona) però properament l’IEEC té previst traslladar la seva seu al Campus Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya a Castelldefels, a l’edifici RDIT del referit Campus.
Funciones
L’Àrea de Gestió/Gerència necessita incorporar un/a Tècnic/a de Finances. El/la Tècnic/a de Finances té dependència directa del Cap de l’Oficina de Finances.
El perfil professional del lloc de treball ha de correspondre a una persona amb una dilatada experiència en temes comptables, econòmics i fiscals en entitats del sector públic, valorant-se molt positivament l’experiència en entitats de recerca del sector públic institucional de la Generalitat de Catalunya.
El/la Tècnic/a de Finances tindrà les funcions específiques següents, les quals desenvoluparà de forma autònoma amb la supervisió del Cap de l’Oficina de Finances:
GESTIÓ COMPTABLE
1.1 Funcions associades a la comptabilització de les operacions.
- Control i conciliació de comptes.
- Suport en el control pressupostari de l’IEEC i dels projectes estructurals.
- Suport en la confecció i seguiment de fitxers a presentar al PCI de la intervenció de la Generalitat.
1.2 Funcions associades als tancaments i a la relació amb els auditors
- Suport a la realització del tancament comptable.
- Suport a la preparació i elaboració dels Comptes Anuals.
- Suport a la preparació i tramitació de la legalització anual dels Llibres de comptabilitat.
- Suport i atenció als auditors externs.
- Suport en la preparació de la documentació econòmica a presentar al Patronat de l’IEEC.
1.3 Tresoreria
-Previsió, seguiment i control de la tresoreria.
-Control i anàlisi del flux de tresoreria.
-Establiment de la previsió mensual de tresoreria.
-Suport a la elaboració d’informes de previsió de tancament de tresoreria.
2. GESTIÓ FISCAL
2.1. Impost sobre el Valor Afegit (IVA)
- Elaboració i presentació de les declaracions d’IVA.
2.2. Procediments
- Donar suport en l’atenció de requeriments d'informació econòmica o altres procediments de gestió iniciats a l’IEEC per qualsevol Hisenda Pública, ja sigui de caràcter estatal, autonòmic o local.
Requisitos de participación y criterio de selección
Durante el proceso de selección se valorarán los criterios siguientes:
- Formació:
- Requereix formació universitària (grau, llicenciatura) en economia, ADE o titulació universitària equivalent.
- Experiència:
- Es requereix experiència mínima de 5 anys en gestió comptable, econòmica-financera i fiscal així com del tancament comptable anual.
- Ampli coneixement de la normativa que afecta a les Fundacions així com a les Fundacions del sector públic de la Generalitat en els àmbits legal, fiscal i comptable.
- Idiomes
- Coneixement oral i escrit de la llengua catalana equivalent al nivell C1 de la Direcció General de Política lingüística o l’equivalent.
- Nivell oral i escrit de llengua castellana natius o amb competència professional completa.
Se considerarán méritos deseables los aspectos siguientes:
- Es valorarà molt especialment l’experiència en gestió comptable, econòmica-financera i fiscal en centres de recerca del sector públic institucional de la Generalitat de Catalunya que figurin com a tal en el registre del Sector Públic de la Generalitat.
- Coneixements en matèria de comptabilitat pública pressupostària i experiència en consolidació de pressupostos amb la Generalitat.
- Coneixement i experiència prèvia amb el programa de gestió Fundanet.
- Alta capacitat de comunicació.
- Altres coneixements o circumstàncies relacionades amb el lloc de treball.
Contacto y fecha límite
Les persones interessades que reuneixin els requisits establerts poden trametre una carta de motivació, juntament amb el currículum personal en format PDF, signat a mode de certificació, on consti una breu descripció de les tasques realitzades en els llocs ocupats anteriorment, a l’adreça de correu electrònic: RecursosHumans@ieec.cat tot indicant la referència “cognoms i nom – OFF_IEEC_107_2023” a l’assumpte del correu.
La recepció de candidatures finalitzarà el dia 5 de juliol de 2023.
Les sol·licituds que no compleixin els requisits, que no estiguin incloses dins els supòsits previstos o que no es tramitin d’acord amb el procediment establert no es tindran en compte.
La recepción de candidaturas finalizará el día
Proceso de selección
Inicialmente, se llevará a cabo una verificación de los requisitos de participación y estudio del currículum para valorar aspectos relacionados con el puesto de trabajo a cubrir. Posteriormente, se realizará una primera selección de personas candidatas en base al currículum aportado.
Las personas candidatas preseleccionadas serán convocadas a una entrevista personal eliminatoria y/o a una prueba para ampliar la información detallada en el currículum y valorar aspectos relacionados con las competencias profesionales.
Las personas interesadas deben disponer de los originales de los certificados acreditativos de la formación y de la experiencia laboral mencionadas en el currículum y los deben presentar en caso de que les sean requeridos.